تاثیر فالوور فیک برپیج شما

فالوور اینستاگرامی فیک و تاثیر آن بر کسب و کار ما چیست؟

فالوور فیک چیست؟

فالوورهای اینستاگرامی فیک حساب های هستند که اغلب توسط رباتها تولید میشوند. این رباتها می توانند فعال یا غیرفعال باشند. فعال به این معنا که جهت افزایش هرچه بیشتر بازخورد، با گذاشتن کامنت و لایک کردن پست های مرتبط، آمار بازدید صفحه را بالا ببرند. در حالی که ربات های غیرفعال صرفا با فالو و آنفالو کردن مخاطب جذب میکنند.

حال باید بپرسیم  چه چیزی باعث میشود که افراد از فالوورهای فیک اینستاگرامی استفاده کنند؟
مخاطب داشتن یعنی داشتن اطلاعات. و هرچه مخاطبانمان بیشتر باشند داده های بیشتری داریم و استفاده از این داده ها رمز موفقیت ما در یک کسب و کار خوب است.
اینفلوئنسرها به دو دسته ی میکرو اینفلوئنسر و ماکرو اینفلوئنسر تقسیم میشوند.
دسته ی اول گروهی هستند که زیر ۱۰k مخاطب دارند. این افراد در شبکه های اجتماعی از معروفیت متعارفی برخوردارند و تعداد قابل قبولی هم مخاطب دارند.

فالوور فیک چیست و چه تاثیری بر پیج اینستاگرام شما دارد

ماکرو اینفلوئنسرها اغلب بالای ۱۰۰k فالوور دارند. بازخورد و تعاملات این افراد بالاست و میتوانند تاثیر بالایی روی مخاطبان بگذارند. و در نتیجه عموما شرکت ها در جهت پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود به این افراد رجوع میکنند. زیرا مخاطبان این اینفلوئنسرها بسیار زیادند و شرکت ها میتوانند از طریق آنها حرفشان را به تعداد بالایی از افراد برسانند.
بازیگران، نویسندگان، سیاست مداران و افرادی از این قبیل اغلب جز این دسته قرار میگیرند.
با قبول این واقعیت که داشتن مخاطب بالا گزینه هایی را در مقابل ما قرار میدهد میتوان مزیت ها و معایبی را برای این کار برشمرد. که در ادامه به انها میپردازیم.

استخدام ادمین اینستاگرام حرفه ای

با استخدام ادمین حرفه ای اینستاگرام کسب و کار خود را در اینستاگرام معرفی کنید و به فروش برسید.

چرا از فالوورهای فیک استفاده میکنیم؟

رشد کردن در عصر دیجیتال که در آن همه چیز بر مبنای داده و مخاطب است شناخته شدن و معروفیت را تبدیل به یکی از ملزومات هر تجارت و کسب و کاری میکند. و پیدا کردن مخاطب در صفحات مجازی  اسانترین و به صرفه ترین راه ممکن است.

شرکت هایی که برند و محصول جدیدی را ارائه میدهند نیاز دارند تا محصولشان را در مقابل چشمان مشتری قرار دهند. و این مشتری ها را میتوان در همین صفحات اینستاگرام پیدا کرد. با جستجوی یک هشتگ خاص مرتبط به حوزه ی کاری شرکت یا پیدا کردن افرادی که موضوعات مرتبط به تجارت مارا جستجو میکنند میتوان به خیل عظیمی از مخاطبان رسید که به محصولات ما علاقه مند هستند و میخواهند آن را به دیگران معرفی کنند و حتی میتوانند یک مشتری احتمالی در آینده باشند.

برای مثال شرکت های نوپایی که نیاز به شناخته شدن و کسب اعتبار دارند. این شرکت ها باید بتوانند محصولات خود را در مقابل مخاطب موثر قرار دهند. این ربات ها با جستجو در محتوا های تولید شده در صفحات شبکه های اجتماعی میتوانند مخاطب مرتبط را پیدا کنند. سپس با فالو کردن آنها و افزایش تعاملات صفحه شان باعث قرار گرفتن برند مورد نظر در مقابل مخاطبان بیشتری شوند. و به این ترتیب مخاطبانمان به طور غیر مستقیم ما را به مخاطبان بیشتری معرفی میکنند. و این امر باعث رشد صفحه ی ما خواهد شد.

تاثیر فالوور فیک ، فالور فیک زدن ، فالور فيك

چرا از فالوور فیک استفاده نکنیم؟

پیش از آنکه به این مبحث بپردازیم باید بدانیم که جنبه ی منفی بالا بردن برندمان با فالوور فیک در اینستاگرام بسیار بیشتر از جنبه ی مثبت آن است. اول از همه این کار از نظر اخلاقی نادرست است و می تواند به اعتبار کسب و کار ما ضربه بزند. تصور کنید وارد صفحه ای شوید که محصولات خوبی ارائه میدهد ولی بعد از زمانی متوجه شوید که درصد بالایی از فالوورهای این صفحه ربات هستند. تشخیص فیک بودن فالوورهای یک صفحه اینستاگرامی چندان هم سخت نیست. و میتوان عموما از روی اسامی افراد و یا کامنت های روتین و تکراری شان به ربات بودن آنها پی برد. آشکار شدن این واقعیات مسلما به اعتماد شما به آن شرکت ضربه وارد میکند. ممکن است حتی آن را انفالو کنید و بازخورد منفی ای هم به دیگران بدهید.

به این ترتیب دقیقا همان الگوریتمی که قرار بود به طور زنجیره ای کسب وکار شما را به مخاطبان موثر معرفی کند شما را از آنها دور خواهد کرد.

از سمت دیگر ربات ها مخاطب حقیقی نیستند بلکه صرفا طبق المان های خاصی افراد را فالو میکنند. این رباتها به گونه ای طراحی شده اند که بعد از مدتی مخاطب را آنفالو کنند. یعنی به این ترتیب که اول به صورت انبوه و با ابزارهای مناسب در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام مخاطب علاقه مند را فالو میکنند.  مخاطبان اغلب به دلیل کنجکاوی این صفحات را که از بین علاقه مندی های آنها انتخاب شده فالو بک میکنند. رباتها زمان مشخصی را تا زمان تایید فالو از طرف مخاطب صبر میکنند سپس افراد را آنفالو میکنند. این امر خود میتواند عاملی برای ریزش فالوور های حقیقی صفحه ما باشد. زیرا خیلی از افراد علاقه ای ندارند که توسط صفحه ای که فالو شان کرده آنفالو شوند و در نتیجه متقابلا صفحه ی ما را آنفالو خواهند کرد.

فالوور فیک با تجارت ما چه می کند؟

مخاطب همواره به اینفلوئنسرهایی با تعداد اعضای بالا توجه دارد.  کم بودن تعداد فالوور یعنی مخاطب اندک و جایگاه پایین. این امر باعث میشود که افرادی که برای بار اول وارد صفحه ی مورد نظر می شوند بدون توجه به محتوا از روی تعداد کم فالوور آن را ترک کنند. حتی اگ محتوای تولیدی کیفیت مطلوب را داشته باشد. زیرا محتوای خوب نمی تواند نقص مخاطب کم را جبران کند. ما برای اینکه بتوانیم محتوا و محصولمان را به مشتری عرضه کنیم باید اول از همه محصولمان را پر طرفدار و شناخته شده جلوه دهیم. وقتی مشتری ببیند که تعداد بالایی از افراد برند مورد نظر را فالوو میکنند کنجکاوی بیشتری به خرج میدهد. و برای تعاملات بعدی با آن برند اعتماد بیشتری خوهد داشت.

در حالی که  هدف اصلی استفاده از صفحات با  فالوور بالا پیدا کردن داده بیشتر و شناخت بهتر مخاطب به منظور فروش است. یعنی اینکه ما بتوانیم نیاز های مخاطبمان را بشناسیم و دقیقا همان ها را در مقابلش قرار دهیم و مشتری حقیقی برای تجارتمان پیدا کنیم. در حالی که استفاده از فالوور فیک یعنی هیچ فروشی صورت نخواهد گرفت. زیرا فالوور های فیک علاقه ای به محتوای تولیدی ما ندارند و بازخورد حقیقی ای از آن ها دریافت نمیکنیم. و این یعنی در نهایت خریدن فالوور فیک در اینستاگرام باعث وارد آمدن آسیب جدی به تجارت ما خواهد شد. زیرا شرکتها تمایلی به همکاری با اینفلوئنسرهایی که اغلب مخاطبان آنها واقعی نیستند و نمیتوانند محصولات آنها را بخرند ندارند.

سیاست اینستاگرام در مقابل فالوور های فیک

فالوور های فیک از زمان شروع کار اینستاگرام  به وجود آمدند و افراد زیادی برای یک شبه پیمودن راهی صد ساله و رسیدن به شهرت از آنها استفاده کردند. بسیاری از کاربران اینستاگرام برای اهدافی حتی غیر تجاری فالوور فیک اضافه میکنند. اینستاگرام هم به طور خاص الگوریتم هایی را برای شناسایی این رباتها طراحی کرده است. و شروع به شناخت و بستن این حساب های فیک میکند.

حال تصور کنید شما صاحب یک صفحه در اینستاگرام هستید و درصد بالایی از فالوور هایتان را ربات ها تشکیل میدهند. پس از مدتی و با شناسایی شدن این ربات ها توسط ابزارهای آنالیز محتوای اینستاگرام فالوورهای شما ریزش بالایی خواهند داشت . و ممکن است علاوه بر ربات هایی که حسابشان بسته شده فالوورهای حقیقی زیادی را هم از دست دهید. به این ترتیب علاوه بر هزینه ی مالی و زمانی فراوانی که میدهید بهای سنگینی هم برای اعتبار سایت خود پرداخت خواهیدکرد.

به طور کلی میتوان نتیجه گرفت  در دنیایی که همواره علم در حال رشد است، استفاده از میانبرهای الکترونیکی برای دور زدن الگوریتم های یک سرویس اینترنتی نمیتواند برای مدت طولانی ای جوابگوی نیاز ما باشد و پس از مدتی سیاست های جدیدی وضع میشوند و راه را میبندند. قرار دادن کسب و کار در مقابل چنین ریسک بزرگی کار معقولانه ای نیست.

هرچند کاربرانی در اینستاگرام وجود دارند که با فالوور فیک اینستاگرام به شهرت رسیدند و سپس پس از پیدا کردن مخاطب خود به حیات تجاری شان ادامه دادند. اما این نیز امریست بعید و نیازمند مدیریت مخاطب بسیار قوی و در نتیجه مسیر محکمی برای پیشروی نمیتواند باشد.

پس بهتر است از راه هایی استفاده کنیم که شهرت برند مارا در حالتی پایدار حفظ کند و فالوور فیک قطعا جواب نیاز ما نخواهد بود.

این مطالب را هم حتما بخوانید:

فهرست مطالب

6 دیدگاه دربارهٔ «فالوور اینستاگرامی فیک و تاثیر آن بر کسب و کار ما چیست؟»

  1. سلام و خسته نباشید. فالور فیک باعث میشه اینستاگرام بخواد پیج رو بینده یا محدودیت هایی برای پیج بزاره؟ مثل سخت تر رفتن تو اکسپلور؟
    یا فقط حساب های رباط رو میبنده در صورت تشخیص.

    1. سلام و درود
      در صورت وجود درصد بالای فالوور فیک، مخاطبین خودتون (فالوورهاتون) خیلی کمتر پست شمارو میبینن و همین عامل باعث میشه ورودش به اکسپلور هم خیلی سخت بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به واتس اپ
به مشاوره نیاز دارید؟
پشتیبان ایران مایند
سلام!
چطور میتونیم کمکتون کنیم؟