پیام مهم

آخرین باری که یک نفر پیام مهمی برای شما گذاشت کی بود؟

تنهاچیزی که لازم دارید قدرت خلاقیت و شجاعت است.

آیا به پیام‌ هایی که به‌عنوان فرصت بازاریابی می‌دهید نگاه می‌کنید؟ گاهی اوقات فقط باید کمی خلاقیت در پیام رسانی داشته باشید. اسرارآمیز باشید، سرگرم‌کننده باشید، دلگرم‌کننده باشید و بیشتر از همه به مشتری آتی خود،  دلیلی برای تماس با شما را بدهید. اینجا دو مثال وجود دارد که به‌طور ویژه روی من خوب کارکرده‌اند. زمانی که خانه آمدم این پیام روی دستگاه پیغام‌گیر من بود.

سلام آقای گریفتس، هری اسمیت از رستوران آمازون هستم. من خبر دارم که شما با مشتری‌ها اینجا اغلب شام می‌خورید. من تصور می‌کنم شما دوست دارید که پول خود را پس‌انداز کنید. من می‌توانم هر زمان که شام می‌خورید یا مهمان دعوت می‌کنید ترتیبی قرار دهم که ۵۰ درصد تخفیف روی صورت‌حسابتان به دست آورید. من تصور می‌کنم این جذاب خواهد بود بنابراین شما می‌توانید هنگامی‌که فرصت دارید با من تماس بگیرید؟ خیلی ممنون بابت زمان و تجارت شما. شماره من …

من بلافاصله تماس گرفتم. متوجه شدم که هری یک کارت وفاداری می‌فروشد که هزینه آن ۲۰۰ دلار در سال است و ۵۰ درصد در صورتحساب‌های غذا و نوشیدنی‌های من، هر زمان که در این رستوران یا در بسیاری از شبکه‌های مشابه آن در سرتاسر جهان شام بخورم صرفه‌جویی می‌کند. آیا آن را خریدم؟  بله مطمئنا.

برنامه‌های بی‌شمار وفاداری هتل به من مراجعه، و سعی کردند محصولات مشابه را به من بفروشند. من هرگز تمایل نداشتم با آن‌ها تماس بگیرم ازآنجایی‌که هرگز به آنچه سعی داشتند به من بفروشند اعتقاد نداشتم.

این فرد خیلی باهوش و مؤثر بود. او به من گفت ۹۰ درصد از فروش خود را از ارسال پیام انجام داده، در حقیقت او ترجیح می‌داد پیام بفرستد زیرا می‌دانست اگر یک نفر با آن‌ها تماس بگیرد قبلاً علاقه‌مند بوده است. آن‌ها در زمان مناسب به آن‌ها زنگ زدند و اگرچه آن‌ها لزوماً نمی‌دانستند چه محصولی است، ازآنجایی‌که می‌خواستند صرفه‌جویی کنند آن‌ها در نیمه‌راه بودند. پیشنهاد هری یک رویکرد بسیار هوشمندانه، ساده و غیرقابل‌انکار برای فروش تلفنی بود. به نظر من، تنها راه در آینده بود. در ادامه مثال دیگری از یک پیام مؤثر در دستگاه من رو معرفی می‌کنم:

“سلام آقای گریفیتس، من جنیفر آیتکن هستم. من همین‌الان با یکی از همسایه‌های شما صحبت کردم و فقط در سه دقیقه، توانستم ۱۰۰۰ دلار در صورتحساب تلفن آن‌ها صرفه‌جویی ایجاد کنم. فکر کردم ممکن است شما هم علاقه‌مند باشید تا در مورد فرصت مشابه بشنوید. اگر مایل هستید با من تماس بگیرید.

من مطمئنم که این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین ۱۰۰۰ دلاری خواهد بود که می‌توانید به دست بیاورید و این همان چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم، این‌طور نیست؟ شماره من … ”

بازهم میگم که این پیام، بسیار خلاقانه و هوشمندانه است. البته جنیفر با ذکر همراهی با یکی از همسایگان من (که مطمئناً می‌تواند هرکسی در شهر باشد) اعتبار پیدا کرده است، و با صحبت درباره پس‌اندازی بزرگ که فقط به دست آوردن آن چند دقیقه طول می‌کشد، توجه من را جلب کرد. و سپس با گفتن اینکه ما همه می‌خواهیم و نیاز داریم که در پول صرفه‌جویی کنیم با من ارتباط برقرار کرد. فکر می‌کنید من با او را تماس گرفتم؟ بله.

بنابراین اگر می‌خواهید که پیام‌های شما به پیام‌گیر یا پیغام‌های بانکی پاسخ داده شوند. خلاق باشید، در مورد پیام خود فکر کنید، و بهترین دوست جدیدتان را، دستگاه پیام‌گیر (یا پیام‌رسان بانک) بگیرید. پس پیامی بدهید که چون خیلی جذاب و قدرتمند است، مردم به آن پاسخ بدهند.

این مطالب را هم حتما بخوانید:

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *